Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. OSMAN BİLEN |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin İslam Felsefesinin doğuşundan 15. yüzyıla kadarki dönemde tartışılan epistemoloji, yöntem, bilimlerin tasnifi, felsefe-din ilişkisi ve ahlak ve siyaset gibi pratik felsefe sorunları hakkında fikir sahibi olmasını sağlamak, çeşitli felsefi akımlara yönelik eleştiriler hakkında öğrenciye sistematik bilgi sağlayarak bu eleştirilerin felsefe tarihi içindeki konumunu belirleyip bu eleştiriler üzerine tartışma becerisi kazandırmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
M.M. Şerif İslam Düşünce Tarihi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatma, araştırma, metin ve kavram tahlili, soru- cevap, ödev ve uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin İslam felsefesinin klasik dönem ana konularını ve temel sorunlarını kavramasına yardımcı olacak bilgi kazanması ve düşünce tarihinin gelişme seyrine uygulama ve tartışma becerilerini geliştirirler |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile dersin içeriğine katılım ve tartışma performansına göre değerlendirilir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
osman.bilen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 16:00 - 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|