DERS ADI

: Gelişim Dönemlerine Göre Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5156 Gelişim Dönemlerine Göre Din Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Gelişim alanlarına ve basamaklarına göre din eğitimini nasıl gerçekleştiğini göstermek Gelişim kavram ve kuramları hakkında bilgi vermek. Gelişim basamaklarına göre din eğitimi süreçlerini değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramları öğrenir.
2   Öğrenciler gelişim kuramları ve araştırmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
3   Gelişim basamaklarına göre din eğitimi uygulamalarını değerlendirebilir.
4   Gelişim kuramlarının din eğitimi uygulamalarına etkisini irdeler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
2 Gelişim Alanlarının ve İlkelerinin Eğitime Yansıması
3 Psikomotor Gelişim ve Din Eğitimi
4 Bilişsel Gelişim ve Din Eğitimi
5 Duyuşsal Gelişim ve Din Eğitimi
6 Ahlaki ve Dini Gelişim ve Din Eğitimi
7 Dini Gelişim Kuramları
8 Ara Sınav
9 Çocukluk Dönemi Bilişsel ve Duygusal Gelişim ve Din Eğitimi
10 Ergenlik Dönemi Bilişsel ve Duyuşsal Gelişim ve Din Eğitimi
11 Yetişkinlik Dönemi Bilişsel ve Duyuşsal Gelişim ve Din Eğitimi
12 Dini Gelişim Dönemleri ve Din Eğitimi
13 İlköğretim döneminde gelişim alanlarında görülen değişiklikler
14 Gelişimsel Problemler ve Din Eğitimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ramazan Arı, Gelişim ve Öğrenme, 2003.
2. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, 2010.
3. Beyza Bilgin Mualla Selçuk, Din Öğretimi, 2000.
4.Faruk Karaca, Dini Gelişim Kuramları, 2007.
5. Münire Erden-Yasemin Akman, Gelişim, Öğrenme-Öğretme, 2000.
6. Mustafa Köylü, Çocukluk Dönemi Dinî İnanç Gelişimi ve Din Eğitimi, AÜİFD, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14345
ÖK.24345
ÖK.34345
ÖK.44345