DERS ADI

: Sünneti Anlamada Yöntem I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5189 Sünneti Anlamada Yöntem I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüzde hadis ve sünnet kavramları konusunda ortaya çıkan yeni tanım ve yaklaşımları analiz eder
2   Sünnetin günümüz için anlamı, önemi ve değeri konusunda temel bilgi ve yaklaşımları değerlendirir
3   Gaybî bilgi içeren hadisleri yorumlama becerisi kazanma
4   Hadis metinlerinin değerlendirilmesi konusunda Hz. Peygamber in ve sahâbenin temel yaklaşımını kavrayabilme
5   Akla aykırı gözüken hadislerin kritiğini yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sünnet ve Hadisin Mahiyeti
2 Sünnetin Kaynağı
3 Sünnetin Önemi ve Bağlayıcılığı
4 Sünnetin Yerelliği
5 Sünnetin Evrenselliği
6 Sünneti Anlamada Yöntem
7 Sünneti Anlamada Yöntem
8 Ara Sınav
9 Sahabenin Sünnet Anlayışı
10 Sahabenin Sünnet Anlayışı
11 Tabiunun Sünnet Anlayışı
12 Tabiunun Sünnet Anlayışı
13 Hanefi Mezhebinin Hadis Metodu
14 Hanefi Mezhebinin Hadis Metodu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mehmet Görmez, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu
2. Enbiya Yıldırım, Hadis Problemleri
3. Bünyamin Erul, Sahabenin Sünnet Anlayışı
4. Bünyamin Erul, Yorum-Rivayet İlişkisi: Yorumun Rivayete Katkısı ve Rivayetin Yoruma Etkisi
5. Yusuf Karadavi, Sünneti Anlamada Yöntem
6. Ali Osman Ateş, Günümüzde Hadislerin Degerlendirilmesinde Göz Önüne Alınması Gereken Bazı Hususlar ve Hadisin Gelecegi İle İlgili Bazı Düşünceler
7. Nevzat Aşık, Sünnetin Yerelliği ve Evrenselliği
8. Mehmet Erdoğan, Vahiy-Akıl Dengesi Açısından Sünnet
9- Muhammed Gazali, Nebevi Sünnet
10- Nevzat Tartı, Tarihsellik Düşüncesi Ve Hadis

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 2 5 10
Kitap Okuma 3 5 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.33443
ÖK.44
ÖK.5