Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin İslam kelamının gelişme seyrini ve temel kelami kavramların oluşum sürecini tanımasını sağlamak ve İslam kelamının ana sorunları hakkında klasik metinleri İngilizcesinden okuma ve anlama becerisi kazanması. Konular: İslam ilahiyatı olarak kelam ve ilgili kavramlara giriş, kelam ilminin ortaya çıkışı ve hazırlayan şartlar. Kelam ilminin konularının belirlenmesi, Felsefi ilahiyat (metafizikle) öteki dinlerin ilahiyatları ile karşılaşmalar. Belli başlı kelam okullarının temel görüşleri. Cebriye, Mutezile, Eşari, Maturidi, Zahiri ve Selefi kelami görüşlerden örnek metinler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Shihadeh, Ayman From al-Ghazali to al-Razi: 6th/12th Century Developments in Muslim Philosophical Theology Arabic Sciences and Philosophy, vol. 15 (2005) pp. 141 179 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatma, araştırma, metin ve kavram tahlili, soru- cevap, ödev ve uygulama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile dersin içeriğine katılım ve tartışma performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
osman.bilen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 16:00 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|