DERS ADI

: Bilgi Toplumu ve İnsani Gelişme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 5013 Bilgi Toplumu ve İnsani Gelişme SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bilgi toplumunun genel özelliklerini, insani gelişme kavramını tanımlayarak, ülkemizin bilgi toplumu özellikleri ve insani gelişme düzeyini karşılaştırmalı olarak değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi toplumu kavramını ve özelliklerini tanımlamak.
2   Bilgi toplumunda çalışma yaşamındaki dönüşüm ve değişen toplumsal yapının özelliklerini kavramak.
3   İnsani gelişme olgusunu tanımlamak.
4   İnsani gelişme olgusunu ve boyutlarını öğrenmek.
5   İnsani gelişme düzeylerine ilişkin kriterleri öğrenmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi Toplumunun Genel Özellikleri
2 Bilgi Toplumunda Çalışma Yaşamında Dönüşüm
3 Bilgi Toplumuna Geçiş Sürecinde Yaşanan Sorunlar
4 Bilgi Toplumu Göstergelerinin İncelenmesi
5 Bilgi Teknolojileri ve Toplumsal Etkileri
6 Bilgi Toplumunda Araştırma Geliştirme ve Yenilikçilik
7 Bilgi Toplumu ve Dijital Uçurum
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 İnsani Gelişme Kavramı ve Ölçümü
10 İnsani Gelişme Kriterlerinin ve Göstergelerinin Tanımlanması
11 İnsani Gelişme Raporu ve İnsani Gelişme Endeksinin İçeriği
12 İnsani Gelişme Alt Endekslerinin İncelenmesi
13 Türkiye nin İnsani Gelişmeye İlişkin Göstergelerinin İncelenmesi
14 Sürdürülebilirlik ve Rekabet Gücü İlişkisinde İnsani Gelişmenin İşlevi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Veysel BOZKURT, Enformasyon Toplumu Ve Türkiye, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996.
Cihan DURA Ve H. ATİK, Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi Ve Türkiye, Literatür, İstanbul, 2002.
Hüsnü ERKAN, Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1997.
Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi İletişim Yayınevi, İstanbul, 2004.
Karakaş E. Ve Köksal E., İnsani kalkınma ve Türkiye. Toplumsal Katılım ve Gelişim Vakfı, İstanbul, 2003.
BM İnsani Gelişme Endeksleri
Yardımcı kaynaklar:
Peter F. DRUCKER, Kapitalist Ötesi Toplum, (Çev.: Belkıs Çorakçı), İnkilap Kitapevi, İstanbul, 1993.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev/araştırma, sunum ve aktif anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0.232.3010289 ozlem.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.143455
ÖK.243455
ÖK.343455
ÖK.443455
ÖK.543455