DERS ADI

: Farklılıkların Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İYO 5030 Farklılıkların Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLER TOZKOPARAN

Dersi Alan Birimler

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Farklılıkların yönetimi konusunda farkındalık yaratmak ve bilinç seviyesini yükseltmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklılık kaynaklarını tanımlayabilme
2   Farklılık boyutlarını tanımlayabilme
3   Dezavantajlı grupları sınıflayabilme
4   Farklılıkların yönetiminin uygulamadaki yerini belirleyebilme
5   Dünyada ve Türkiye de farklılıkların yönetimi uygulamalarını tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin İçeriği, İşleyişi, Kaynaklar ve Sorumlulukların Tartışılması
2 Farklılıkların Yönetimi Genel Sunum
3 Farklılıkların Tanımlanması ve Farklılıkların Yönetiminde Boyutlar
4 Farklılıkların Yönetimi: Önyargılarla Başa Çıkmak, Önyargı ve Kalıpyargılar (Stereotype)
5 Farklılıkların Yönetiminde Kültürel Boyut, Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim, Çalışanların Farklılık Algısı
6 Farklılıkların Yönetiminde Cinsiyet Boyutu : Toplumsal Yaşamda Cinsiyet Rolleri
7 İş Yaşamında Kadın-Erkek / Kadın Liderler ve Özellikleri, Cam Tavan
8 İş Yaşamı ve Ailede Farklılıkların Yönetimi, İş Yaşamında Farklı Kuşaklar
9 Farklılıkların Yönetimi: Ebeveynlik, İş Yaşamında Ebeveynler, İş-Yaşam Dengesi
10 Farklılıkların Yönetimi: Engelliler (Dezavantajlı Gruplar)
11 Dünya Örnekleri ile Küresel Farklılıkların Yönetimi
12 Türk İş ve Sosyal Güvenlik Hukukunda Farklılıkların Yönetimi
13 Öğrenci Sunumları
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
Beliz Dereli (Editör) (2007). İşgücündeki Farklılıkların Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
Carol P. Harvey ve M. June Allard (2005). Understanding and Managing Diversity: Reading, Cases and Exercises. Prenctice Hall.
Norma Carr-Ruffino (1998). People Skills for a Multicultural Workplace. Simon & Schuster Custom Publishing, USA.
Sandra Thiederman (2003). Making Diversity Work: Seven Steps for Defeating Bias in the Workplace. Deaborn Trade Publishing, USA.
Selami Sargut (2001). Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim. Genişletilmiş 2. Baskı. İmge Kitapevi. Ankara.
Taylor Cox, Jr. (2001). Creating the Multicultural Organization. John Wiley & Sons, USA.
Thomas R. Roosvelt, Jr. ve Marjoric I. Woodruff. Building a House for Diversity How a Fable About a Giraffe & An Elephant Offers New Strategies for Today s Workforce. R. Thomas & Associates Inc., USA.

Yardımcı Kaynaklar:
1. Geri E.H. McArdle (1999). Farklılıkları Yönetme Sanatı. Alfa Yayınları. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Anlatım 2) Öğrenci Sunumları 3) Vaka Analizleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51