DERS ADI

: Yalın/Altı Sigma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6128 Yalın/Altı Sigma SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HİLMİ YÜKSEL

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

Üretim ve hizmet süreçlerinin yalın düşünce yaklaşımı ve altı sigma metodolojisi ile değerlendirilmesi ve üretim ve hizmet süreçlerinin verimliliğinin ve etkinliğinin artırılmasında, maliyetlerin düşürülmesinde ve elde edilen çıktı kalitesinin artırılmasında yalın altı sigma yaklaşımının kullanımının açıklanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üretim ve hizmet süreçlerine yalın düşünce bakış açısına ilişkin bilgi sahibi olmak
2   Yalın üretim tekniklerine ilişkin bilgi sahibi olmak
3   Yalın üretim tekniklerinin üretim ve hizmet süreçlerinde uygulamalarını tanımak
4   Yalın altı sigma yaklaşımı ile süreçlerin verimliliğini geliştirilmesini anlamak
5   Altı sigma metodolojisi ile süreç iyileştirme çalışmalarını anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Yalın düşünce yaklaşımı ve ilkeleri
3 Yalın düşünceye göre israf kavramı ve üretim ve hizmet süreçlerinde karşılaşılan israf örnekleri
4 Yalın üretim teknikleri, kanban ve çekme sistemi
5 Tek parça akışı, küçük partilerle üretim
6 Üretimin düzgünleştirilmesi, hücresel işyeri düzeni
7 Hazırlık sürelerinin düşürülmesi, jidoka, poka yoke teknikleri
8 Görsel kontrol, 5S, Kaizen, toplam verimli bakım
9 Değer akış haritalama
10 Altı sigma
11 Altı sigma projeleri
12 Altı sigma projelerinde kullanılan teknikler
13 Altı sigma projelerinde kullanılan teknikler
14 Kısıtlar teorisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mejabi O. , 2003, Framework for a Lean Manufacturing System , International Journal of Manufacturing and Management, Vol:5
Liker J.K., 2004, Toyota Tarzı, Optimist Yayım Dağıtım,(Çev: Ümit Şensoy),İstanbul
Liker J.K., Meier D.,2006, The ToyotaWay Fieldbook A Practical Guide for Implementing Toyota s 4Ps,Mc Graw Hill Inc,USA
Feld W.M., 2001, Lean Manufacturing Tools, Techniques and How to Use Them, The CRC Press Series on Resource Management, USA
Arthur J.,2007, Lean Six Sigma for Demystified, Mc Graw Hill Inc, USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sınıf ortamı, Vaka çalışmaları, Firma gezileri,
Dönem ödev çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden min. 60 puan başarılı olmak için yeterlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 2 3 6
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51