DERS ADI

: AB Genişleme Stratejileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6004 AB Genişleme Stratejileri ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, genişleme olgusunu, buna ilişkin kuramsal tartışmaları, AB genişlemesinin etkilerini incelemektir. Bu kapsamda, Avrupalılaşma, Avrupa Birliği ne Katılım Politikaları, genişlemenin ekonomik ve kültürel boyutları ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   AB nin Genişleme stratejileri ve Katılım Politikası ile ilgili yeterli bilgi sahibi olma,
2   Avrupalılaşma kavramı hakkında yeterli bilgi sahibi olma,
3   AB genişleme sürecinin ekonomik ve kültürel boyutları hakkında yeterli bilgi edinme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Genişleme: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve ­Genişleme sürecinin kuramsal boyutları ­Genişleme-derinleşme (widening-deepening): fırsatlar ve tehditler
3 Genişleme: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve Koşulluluk (Conditionality)
4 Avrupalılaşma (Europeanisation) Kavramsal Tartışmalar
5 Aday Ülkelerde Avrupalılaşma Dinamikleri
6 Birinci Genişleme: İngiltere, İrlanda ve Danimarka (1973) Akdeniz genişlemesi: Yunanistan (1981), İspanya ve Portekiz (1986)
7 Doğu ve Batı Almanya nın birleşmesi ve de facto genişleme (1990) EFTA Genişlemesi: Avusturya, İsveç ve Finlandiya (1995)
8 Büyük Genişleme: 10+2
9 Batı Balkanlar: Pragmatik Yaklaşım Aday Ülkeler: Türkiye, Hırvatistan, Makedonya, Sırbistan
10 Batı Balkanlar: Pragmatik Yaklaşım Potansiyel Aday Ülkeler: Arnavutluk, Bosna Hersek, Karadağ ve Kosova
11 Genişleme Startejileri, Fayda ve Zarar Karşılaştırması
12 Genişlemenin Ekonomik Boyutu
13 Genişlemenin Kültürel ve Kimlik Boyutu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Schimmelfennig, Frank and Ulrich Sedelmeier (eds), The Politics of European Union Enlargement, Routledge, London and New York, 2005.
Nugent, Neill (ed), European Union Enlargement, Palgrave-Macmillan, Hampshire, 2004.
Featherstone, Kevin and Claudio M. Radaelli (eds), The Politics of Europeanization, Oxford: Oxford University Press, 2003.
Avery, Graham, The Enlargement Negotiations , Fraser Cameron (ed.), The Future of Europe Integration and Enlargement, Routledge, London, 2004.
Brücker, Herbert; Philipp J. H. Schröder & Christian Weise (2004). Doorkeepers and Gatecrashers: EU Enlargement and Negotiation Strategies , European Integration, 26(1), 3 23.
Cameron, Fraser, Widening and Deepening , Fraser Cameron (ed.), The Future of Europe Integration and Enlargement, Routledge, London, 2004.
Diez, Thomas (2001). Europe as a Discursive Battleground. Discourse Analysis and European Integration Studies , Cooperation and Conflict, 36(1), 5 38.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma ve grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınav yöntemi ile değerlendirme yapılacak

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin derse gerekli okumaları yaparak, tartışmalara hazır şekilde gelmesi gerekmektedir.
2. Öğrenciler AB genişleme stratejilerinden hareketle, Avrupalılaşma kavramı üzerindeki ana tartışmaları açıklayabilmelidir.
3. Öğrenciler genişleme politikasının kavramsallaştırılması ve kuramsallaştırılması konusunda yeterli bilgi sahibi olmalıdır.
4. Öğrenciler, AB genişleme sürecinin ekonomik, kültürel ve kimlik boyutu üzerinde yeterli bilgi sahibi olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
2. Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mail ile randevu alınız

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555