Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Avrupa Birliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ELİF UZGÖREN |
Dersi Alan Birimler |
Avrupa Birliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders Avrupa bütünleşmesinin ekonomik ve siyasi boyutlarını Uluslar arası Siyasi Ekonomi ve Avrupa Çalışmaları disiplinleri içindeki farklı siyasi ekonomi yaklaşımları ile analiz etmeyi amaçlar. Dersin ikinci kısmında ise öğrencilere Güney, Batı ve Doğu Avrupa ülkelerindeki farklı devlet-sermaye ve emek ilişkilerini tanıtmaya yönelik Avrupa daki farklı devlet-toplum modellerinin gelişimi üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Erik Jones and Amy Verdun (eds.) (2005), The Political Economy of European Integration, Theory and Analysis, Routledge: London. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersin işlenişi öğretim üyesinin seminer şeklinde ders anlatımına dayalıdır. Öğrenciler her ders öncesinde ilgili okumaları tamamlamış ve sınıfta tartışılmak üzere gerekli notları almış olmalıdırlar. Öğrenciler ayrıca öğretim üyesiyle birlikte belirleyecekleri bir konuda ayrıntılı bir seminer ödevi hazırlayacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci dersten önce ilgili haftanın konusunu tartışmaya hazırlanacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
elif.uzgoren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|