Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
İktisat Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
|
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
PROF.DR. UTKU UTKULU |
Dersi Alan Birimler |
|
İktisat Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
|
Ders yüksek lisans düzeyinde makro ekonomik zaman serilerinin ekonometrik modellemesini konu almaktadır. Bu çerçeve içerisinde ekonometrik modelleme konseptine öncelikli olarak vurgu yapılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
ENGLE, Robert F. and Clive W. J. GRANGER; (1987), "Co-Integration and Error Correction: Representation, Estimation and Testing",Econometrica, 55(2), ss. 251-276. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Yöntem açısından ders, sınıf içi kuramsal ve yöntem katkılarını içermenin yanı sıra bilgisayar laboratuar çalışmaları ile de desteklenmektedir. Bu amaçla teorik bilgiler ekonometrik paket programları ile uygulamaya aktarılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Sunumlar ve verilen araştırma ödevlerinin tartışılması. |
Değerlendirme Kriteri |
|
Öğrencilerin performası tüm öğrenme çıktıları açısından ara sınav, final sınavı ve sunumlar ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Derse devam zorunlu olup öğrencilerin ders planlarını yanlarında getirmeleri beklenir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
E-posta: utku.utkulu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
Perşembe, 14:00-15:00 |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
