DERS ADI

: Ekoloji ve Çağdaş Fotoğraf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5073 Ekoloji ve Çağdaş Fotoğraf SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ekolojik konuları araştırmak ve bu konuda sanatçıların çalışmalarını incelemek; ekolojik problemlerin farkındalığını arttıran yapılmış fotoğraf projelerini saptamak; fotoğraf sanatını kullanarak ekoloji konusunda yaratıcı stratejiler geliştirebilmek; toplum, çevre, ekoloji ve sanat ilişkisini irdeleyen metin ve fotoğraf projeleri üretebilmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Günümüzde doğayı ve toplumu tehdit eden çevresel problemlerin bilincine varması,
2   2. Ekoloji konusunda araştırma yapabilme ve bu bilgiyi sanatsal üretim modeline dönüştürebilmesi,
3   3. Ekoloji ve fotoğraf projeleri konusunda bireysel veya ekip halinde çalışabilmesi,
4   4. Öğrencinin kendi çalışmasını çevre bilimleri, coğrafya, biyoloji gibi dalların uzmanlarıyla desteklemesi,
5   5. Ekoloji ve çağdaş fotoğraf konusunda üreteceği projenin raporunu yazabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta: Ekoloji ve Çağdaş Fotoğraf dersinin içeriği ve işleyişine dair bilgi. Ekolojinin tanımı, kapsamı ve tarihi
2 2.Hafta: Yeryüzü sanatı (Earth art), Arazi Sanatı (Land Art)
3 3. Hafta: Çevresel sanat (Environmental art), Ekolojik sanat (Ecological art)
4 4. Hafta: Kurumsal ekolojik çabalar ve sanat. Şehirlerin Doğası (Nature of the Cities) Vakfının desteklediği Şehirlerde doğayla sohbet eden sanatçılar (Artists in Conversation with Nature in Cities) sürekli sanatsal projeleri.
5 5. Hafta: Ekolojik kriz çağında fotoğrafın rolü Çalışma: Fotoğraf ajanslarının gözüyle çevre sorunları
6 6. Hafta: Sebastiao Salgado nun ekolojik çalışmaları: İşçiler; From My Land to the Planet; Africa; Terra; Genesis. Toprağın Tuzu (The Salt of The Earth, 2014), (Yön: Wim Wenders)
7 7. Hafta: Geri dönüşüm olgusu ve sanatsal yaratıcılık Amy Balkin, Andrea Polli, Chris Jordan, Alejandro Duran, Heather & Ivan Morison, Nyaba Leon Ouedraogo, Svetlana Ostapovici, Eva Jospin Vik Muniz Çöplük , (Waste Land, 2010), (Yön: Lucy Walker)
8 8. Hafta: İnterdisipliner çalışmalar ve ekolojik sanat Coğrafya, biyoloji, ziraat veya deniz bilimlerinden uzman konuk
9 9. Hafta: Vize
10 10. Hafta: Antroposentrizm vs ekosentrizm
11 11. Hafta: Fotoğraf ve sürdürülebilirlik konusunda destekleyici çalışmalar: Prix Pictet
12 12. Hafta: Ekoloji ve sanat çalışmalarını destekleyen kurumlar Nature Addicts Fund. Blue Project Foundation. Wormfarm Institute.
13 13. Hafta: İzmir de ekoloji ve sanat çalışmaları İnceleme: Portİzmir 3 Uluslararası Çağdaş Sanat Trieali: İnsaf ve Portİzmir 4 Uluslararası Çağdaş Sanat Trieali: Nefes .
14 14. Hafta: Öğrenci çalışmalarının sunumu
15 15. Hafta: Öğrenci çalışmalarının sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Beardsley, J. (2006). Earthworks and Beyond: Contemporary Art in The Landscape. New York: Abbeville Press
- Boettger, S. (2003). Earthworks: Art and Landscape of Sixties. California: Univercity of California Press.
- Brown, A. (2014). Güncel Sanat ve Ekoloji. Çev. Emre Gözgü, Yiğit Adam. İstanbul: Akbank Sanat Yayınları
- Callenbach, E. (2012). Ekoloji Cep Rehberi. Çev. Egemen Özkan. İstanbul: Sinek Sekiz Yayınları
- Dobson, A. (2016). Ekolojizm. Çev. Cengiz Yüksel. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi
- Erzen, J. N. (2006). Çevre Estetiği. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı
- Garrard, G. (2016). Ekoeleştiri: Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Çev. Ertuğrul Genç. İstanbul: Kolektif Kitap
- Grande, J. K. (2004). Art Nature Dialogies. New York: Sunny Press
- Karavit, C. (2008). Doğadaki İz: Yeryüzü Sanatı. İstanbul: Telos Yayıncılık.
- Kastner, J. (2010). Land and Environmental Art. London: Phaidon
- Keleş, R. (2016). İnsan, Çevre, Toplum. İstanbul: İmge Kitabevi
- Kellog, S, Pettigrew, Stacy. Şehirdekiler İçin Sürdürülebilir Yaşam Rehberi. Çev. Egemen Özkan. İstanbul: Sinek Sekiz Yayınları
- Lutz, C. A. (2005). National Geographic i Doğru Okumak. Çev. Mefkure Bayatlı. İstanbul: Agora Kitaplığı
- Radkau, J. (2017). Doğa ve İktidar: Global Bir Çevre Tarihi. Çev. Nafiz Güder. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
- Sonfist, A. (2004). Nature: The End of Art, Environmental Landscapes. New York: Gli Ori Publishers.

Yardımcı kaynaklar:
http://greenarts.org
http://vikmuniz.net/
http://www.artnet.com/artists/sebasti%C3%A3o-salgado/
http://www.ecologicalart.org/
http://www.ecology.com/
http://www.theartstory.org/movement-earth-art.htm
https://www.artinnature.org
https://www.prixpictet.com/
www.nationalgeographic.org/encyclopedia/ecology/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RPR RaporHzr
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı Notu RPR * 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.144234332355
ÖK.23424445
ÖK.33333453335
ÖK.443454225
ÖK.5543343245