Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ELİF TEKİN GÜRGEN |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste henüz yeterince keşfedilmemiş olan, istemli ya da istemsiz bireyin gündelik hayatında çok büyük yer kaplayan ve dünyanın en geniş endüstri alanlarından biri olan müziğin psikolojik etkileri kuramsal ve yöntemsel olarak tartışılacaktır . Bu dersin amacı, müziksel gelişimin arkaplanında yatan etkenler nelerdir Yetenek nedir Müziği nasıl öğreniyoruz gibi hala tam olarak keşfedilmemiş, merak uyandıran sorulara cevap aramak ve var olan araştırmaları inceleyerek müziğin insan yaşamındaki önemini keşfetmeye yardımcı olmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Deutsch, D. (Ed.). (2013). Psychology of music. Elsevier. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler, müzik psikolojisini ilgilendiren temel kavramlar ve bu alandaki çalışmalarda kullanılan yöntem ve tekniklerini tartışılmasını içerir. Müzik psikolojisi ile ilgili örnek makale, kitap bölümü gibi metinlerin incelenmesinde olgu sunum ve kavram haritalama yöntemi kullanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar: |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar: |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
elif.tekin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dersin olduğu gün tüm gün |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|