DERS ADI

: ANADAL ÇALGI II (TUBA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5272 ANADAL ÇALGI II (TUBA) SEÇMELİ 2 2 0 12

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İleri zorluk seviyesindeki eserlerin çalışılarak tanınmasını, öğrencinin alanı ile ilgili araştırmalar yaparak bilgisini arttırmasını, alanı ile ilgili eğitim yöntemi hakkında bilgilenmesini sağlamaktır. Devlet Senfoni Orkestraları, Devlet Opera ve Balesi Orkestralarına sanatçı yetiştirmek, eğitim öğretim kurumlarına akademisyen yetiştirmek adına, gerekli teknik seviye, ve müzikal ifadeyi geliştirmek üzere. Barok, Klasik, Romantik, Modern Dönem eserlerini inceleyerek repertuar geliştirmek ve incelemek, toplum önünde çalmaya yönelik resital ve konserler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tuba çalımında, çalgının dağarında bulunan ileri düzeydeki eserlerin teknik ve yoruma ait müzikal bakışı kavrar.
2   Tuba dağarında yeralan eserlerin çoksesli ve uyumsal dokusunu, ezgisel ve biçimsel yapısını analiz eder.
3   Sahne üzerinde bireysel, oda müziği ve grup dinletilerinde, projelerinde yer ve sorumluluk alır.
4   Seslendireceği eserlerin önde gelen yorumcularının görüntülü ve sesli kayıtlarını, eserlerin yorumu ve analizi ile ilgili yazılmış yerli ve yabancı kaynaklı kitapları, yüksek lisans ve sanatta yeterlik tezlerini araştırmak ve incelemek üzere internette tarama yapar.
5   Müzik Sanat Dalı yla ilgili ulusal ve uluslararası platformlarda sanatsal etkinlikleri planlar ve önerir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teori+Uygulama Repertuvar seçimi ve seçilen eserin çalışılması Teori + Uygulama Repertuvar ve programın belirlenmesi
2 Teori+Uygulama, Teknik Egzersizler Öğrencinin teknik gereksinimine göre ileri düzey belirlenen teknik egzersizler
3 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
4 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
5 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
6 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
7 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
8 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
9 Teori+Uygulama Belirlenen repertuvardan eserlerin teknik ve yorumsal analizi
10 Teori+Uygulama Sınav programına karar verme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


W.A.Mozart, A. Rosetti, J. Haydn, Hans J. Nicolai, H. Neuling, R. Strauss, Kopprasch, M.Alphonse

Ve öğretmenin belirleyeceği bu düzeyde eserler.

Yardımcı kaynaklar: Seslendireceği eserlerin görüntülü ve sesli kayıtları, eserlerin yorumu ve analizi ile ilgili yazılmış yerli ve yabancı kaynaklı kitaplar, yüksek lisans ve sanatta yeterlik tezleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Solo resitaller, oda müziği ve orkestralarda çalmak , dönem ödevleri,workshop,kurs,bireysel ders.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Final ve vize sınavında literatürden seçilen eserlerin yorumu değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kerim.gurerk@deu.edu.tr
k_gurerk@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Devlet Konservatuvarı tel. no 0 232 4129470 randevu alınarak

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 1 14
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 15 210
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Vize Sınavı 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 290

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5