DERS ADI

: MÜZİK EĞİTİMİNDE ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5255 MÜZİK EĞİTİMİNDE ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen ve önemini kavrayıp uygulayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını fark eden ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme.
3   Bir program tasarısının elemanlarını ilişkilendirebilme.
4   Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.
5   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme.
6   Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
7   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş.
8   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi ve Önemi Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri Öğretmenin görev ve Sorumlulukları
3 Öğrenci Özellikleri
4 Öğrenci Özellikleri
5 Etkili sınıf yönetimi
6 Etkili sınıf yönetimi
7 Ara sınav
8 Eğitim Programı
9 Program Geliştirme
10 Program Geliştirme
11 Program Geliştirme
12 Öğretimi Planlama
13 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
14 Öğretim Sürecinin Aşamaları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in
Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde
Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2005). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı.
Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı).
Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri- Öğretme Sanatı.
Ankara: Pegema yayıncılık.
Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli sınav, Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halesucuoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.112
ÖK.21
ÖK.33
ÖK.41
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.81