Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
|
Doktora |
Ders Koordinatörü |
|
PROF.DR. HALE SUCUOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
|
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Amacı |
|
Bu dersin amacı temel program geliştirme kavramlarını ve süreçlerini tanıtmak; ders programı yıllık ünite ve günlük ders planları arasındaki ilişkiyi açıklamak; öğretim strateji yöntem ve tekniklerini tanıtmak; planların hazırlanmasında öğretim yöntem ve materyallerinin nasıl kullanılacağını göstermek; öğrencinin başarısının ölçülmesinde kullanılan araçların özelliklerini nasıl geliştirildiklerini ve nasıl kullanıldığını göstermektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
1. Demirel, Ö. (2007), Eğitimde Program Geliştirme. PegemA Yayınları, Ankara. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Anlatım, soru-yanıt, tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Vize ve final notlarına düzenli defter tutma, sınıf içi disiplin, küçük sınavlar ve proje ödevleri etkiyebilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
|
Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar sınavlar, ödevler, portföyler ve projelerle değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
hale.kasap@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
Hafta içi mesai saatleri |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
