DERS ADI

: Öğretmen Eğitiminde Eylem Araştırması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 6016 Öğretmen Eğitiminde Eylem Araştırması SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora
Coğrafya Öğretmenliği Doktora
Resim - İş Öğretmenliği Doktora
Eğitim Teknolojileri Doktora
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora
İngilizce Öğretmenliği Doktora
Fransızca Öğretmenliği Doktora
Sınıf Öğretmenliği Doktora
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora
Özel Eğitim Doktora
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora
Matematik Öğretmenliği Doktora
Kimya Öğretmenliği Doktora
Tarih Öğretmenliği Doktora
Fizik Öğretmenliği Doktora
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora
Müzik Öğretmenliği Doktora
Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora
Biyoloji Öğretmenliği Doktora
Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Eylem araştırmasının genel özellikleri ve uygulama süreci. Eylem araştırmasında temel kavramlar ve yöntemler. Eylem araştırmasının tarihsel ve kuramsal temelleri. Eylem araştırmasının öğretmen eğitiminde kullanımı ve önemi. Öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlaması ve uygulaması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eylem araştırmasının kuramsal temellerini bilir
2   Eylem araştırmasının öğretmen eğitiminde uygulamasını yapabilir
3   Eylem araştırmasında diğer öğrencilerle işbirliği yapabilir
4   Eylem araştırmasında etik standartları dikkate alır ve uygular
5   Bir eylem araştırması projesi planlar, uygular ve değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Eylem araştırması nedir Diğer eğitim araştırmalarından farkı nedir
3 Eylem araştırmasının türleri nedir Değişik türlerden nasıl faydalanılabilir Eylem Araştırması Projesi -Çalışma/araştırma konusunu belirleme
4 Eylem araştırmasının tarihsel ve kuramsal temelleri. Eylem Araştırması Projesi -Çalışma/araştırma sorusu belirleme
5 Eylem araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde yeri nedir Eylem Araştırması Projesi -Araştırma planı belirleme
6 Eylem araştırması öğretmenler için nasıl yansıtıcı uygulamalar sağlayabilir Eylem Araştırması Projesi -Araştırma planı belirleme
7 Eylem araştırması öğretmenler için nasıl yansıtıcı uygulamalar sağlayabilir Eylem Araştırması Projesi - Araştırma planlarına elektronik ortamda geri bildirim
8 Ara sınav
9 Eylem araştırmalarında cinsiyet. Eylem Araştırması Projesi -Araştırma planlarına elektronik ortamda geri bildirim
10 Eylem araştırmalarında geçerlilik ve güvenilirlik. Eylem Araştırması Projesi - Veri toplama
11 Eylem araştırmaları ve diğer öğretmen eğitimi araştırmalarının incelenmesi ve kritiği. Eylem Araştırması Projesi -Veri toplama
12 Eylem araştırmacılarının karşılaşabilecekleri zorluklar. Eylem Araştırması Projesi -Veri analizi
13 Öğretmen eğitiminde şuanki çalışmalar ne yöndedir Eylem araştırmasının öğretmen eğitimindeki yeri ve geleceği nedir Eylem Araştırması Projesi -Raporların ilk sunumu - geri bildirim
14 Eylem Araştırması Projesi - Raporların sunumu- Ders değerlendirmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Mills, Geoffrey E. Action research : a guide for the teacher researcher. Upper Saddle River, N.J. : Merrill/Prentice Hall, 2003.
- İlgili literatür
- İnternet

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kitabı ve literatürden okuma ödevleri, araştırma, elektronik ortamda tartışmalara katılma, grup çalışması, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Elektronik ortamda tartışmalara düzeyli katılım, dönem sonu eylem araştırması projesi ve sunumu

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.sahince@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1521
ÖK.2521
ÖK.3521
ÖK.45215
ÖK.5521