DERS ADI

: Sınıf Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 5035 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans
Biyoloji Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans
Coğrafya Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; öğrenme ve öğretim ortamı olarak sınıf ve yönetimi kavramları bilgisini, sınıf yönetimi modellerini ve bu modellerin özelliklerini kavrayabilmelerini, bir toplumsal örgüt olarak sınıf içi öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arası iletişim becerilerini anlayabilmelerini, etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımın neler olduğunu kavramalarını, demokratik ve otokratik sınıf yönetimi yaklaşımlarının temel özelliklerini ve farklılıklarını kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme
2   Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilme.
3   Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilme
4   Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilme
5   Sınıf içi kuralların önemini farkedebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilme
6   Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilme
7   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme
8   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim Örgütü: Okulun Özellikleri, Öğrenci, Öğretmen, Yönetici, Ebeveyn
2 Örgüt ve Yönetim Kavramları, Başlıca Yönetim Yaklaşımları
3 Toplumsal Bir Sistem Olarak Sınıf
4 Sınıf Yönetiminin Temelleri
5 Sınıf Yönetimi Modelleri
6 Sınıfın Fiziksel Düzeni
7 Ara Sınav
8 Sınıf Kuralları Ve Sınıfta İstenmeyen Davranışlar ve Baş Etme Stratejileri
9 Sınıfta Zaman Yönetimi
10 Sınıfta İletişim Süreci
11 Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
12 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
13 Sınıf Lideri Olarak Öğretmen
14 Okul Çevre İlişkileri - Öğretmen Veli Görüşmeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, A. (1998) Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım.
Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar (uzun ve kısa yanıtlı)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖK
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8