DERS ADI

: Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 5012 Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans
Biyoloji Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans
Coğrafya Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okuma kültürünü edinme sürecindeki temel sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Moorman, K. ve A. Ram. (1994). A Functional Theory of Creative Reading. Technical Report Series. Atlanta, Georgia: College and Computing Georgiaİntsitute of Technology.
2. Özbay, M. (2009). Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap
3. Özbay, M.t ve Bahar, M. A. (2012). İleri Okur ve Üstbiliş Eğitimi. Uluslar arası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE). 1(1): 158-177.
4. Sever, S. (2013). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem.
5. Sever, S., Kaya, Z., Aslan,C. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: Tudem.
6. Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem.
7. Türkkan, Reha Oğuz ve Türkkan, Tuğrul. (2012 ) Etkin Hızlı Okuma. Pegasus Yayınları.
8. Türkel, A. ve Ünlücömert, N. (2013). Öğretici Metinlere Yönelik Yaratıcı Okuma Uygulaması Örneği ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri. Turkish Studies. 8(12): 1345-1358.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

değerlendirme kriteri

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesi ve sonrası 20'şer dakika.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖK