Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR |
Dersi Alan Birimler |
Resim Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, lisans düzeyindeki resim eğitimi sürecini geride bırakmış bulunan öğrencilerin görsel dilin kodlarını ve olanaklarını daha özgün bir şekilde kullanarak, uygulama sorunlarının çözümüne yönelik hareket etmeleri; biçim-anlam ilişkilerini daha sağlam bir şekilde tesis eden ve estetik bütünlük içerisinde sunan nitelikli sanat çalışmaları üretmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste, öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı doğrultusunda; takibe, keşiflerle, yönlendirmeye ve yoğun uygulamaya dayalı bir sanatçı tavrı ve kişiliği inşa etme süreci olarak nitelenebilecek kişiye özel bir ögretim yöntemi kullanılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Malzeme kulanma yeterliliği, temel plastik değerleri kavrama, düzen ve kompozisyon, ifade, gelişim, orijinallik, biçim-içerik ilişkisi, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse Katılım |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
feyzi.korur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Mesai saatleri içinde öğrenci ile görüşme sağlanmaktadır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|