DERS ADI

: TARİHSEL MEKANLARIN FORM, MİMARI VE SÜSLEMELERİNİN ÇAĞDAŞ TİYATRO KOSTÜMLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5148 TARİHSEL MEKANLARIN FORM, MİMARI VE SÜSLEMELERİNİN ÇAĞDAŞ TİYATRO KOSTÜMLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SELDA KULLUK YERDELEN

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

XXI.yüzyıl tiyatrosunda kostüm tasarımında, oyunun dramatik yapısının gerektirdiği kostümler için biçim-renk ve doku kullanılmasında dönemin tarihi mekanlarından yola çıkılması,yeni formlar,anlamlar kazanılması amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Tasarımı alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri ,beceri ve yaratıcılığını kullanabilmesi
2   Sahne Tasarımındaki hem sanatsal hem de kültürel bilgi birikimini alana ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlarla birleştirebilmesi
3   Sahne Tasarımı alanı dışında farklı disiplinlerle işbirliğinde bulunarak farklı alan bilgilerini mesleğinde kullanabilmesi
4   Sahne Tasarımı alanı ile ilgili konularda analiz/yorum/eleştiri yaparak özgün sanat yapıtı, yöntemi yada tasarımı geliştirebilmesi
5   Bilimsel araştırma yaparak sonuçlarını farklı sunum biçimlerine (makale, tez, bildiri, sunum, seminer , uygulama vb.) dönüştürebilmesi ve bunu yazılı/sözlü olarak sunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaçağ Döneminde Mekan ve özellikleri -rapor sunumu
2 Ortaçağ Döneminde mekan özelliklerinin kostüme yansıtılması (dokusal,formsal ve renksel araştırmalar)
3 Ortaçağ Döneminde mekan özelliklerinin kostüme yansıtılması (dokusal,formsal ve renksel araştırmalar)
4 Kostüm Tasarımlarının Taslak Çalışması
5 Kostüm Tasarımlarının eskiz Çalışması
6 Ödev-Sunum
7 Rönesans Döneminde Mekan ve özellikleri
8 Rönesans Dönemi mekan özelliklerinin seçilen bir oyun karakterinde kostüme yansıtılması (dokusal,formsal ve renksel araştırmalar)
9 Rönesans Dönemi mekan özelliklerinin seçilen bir oyun karakterinde kostüme yansıtılması (dokusal,formsal ve renksel araştırmalar)
10 Kostüm Tasarımlarının Taslak Çalışması
11 Kostüm Tasarımlarının Eskiz Çalışması
12 Ödev-Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Vıtruvıus; Mimarlık Üzerine On Kitap, Çev.: Suna Güven, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, İstanbul, 1998.
2-Esen Çamurdan, Çağdaş Tiyatro ve Dramaturji, Mitos Boyut Yay., İst., 1996.
3-Barbara Anderson,Costume Design, Publication Date: August 3, 1998 | ISBN-10: 0155083791 | ISBN-13: 978-0155083790 | Edition: 2
4- Christian, Schulz Norberg, Existence, Space and Architecture, Praeger Publishers, New York, 1971.
Yardımcı kaynaklar: 1- ARONSON, Arnold; The History and Theory of Environmental Scenography,UMI Research Press., U. S. A., 2007.
2- Robert Selbie, The Anatomy Of Costume,
Publication Date: December 12, 1988
3- Mary Fernard, Historic Costumes and How to Make Them (Dover Fashion and Costumes), Publication Date: June 23, 2006 | Series: Dover Fashion and Costumes

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi haftalık programda belirttiği konularda derste kuramsal bilgilendirme yapar.Örnek uygulamalar gösterir.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Bir önceki derste kuramsal olarak anlatılan konularla ilgili görsel,dokusal malzemeler öğrenciler tarafından bir sonraki ders hazırlanır.Görsellerle ve hazırladıkları doku ve formlarla ilgili öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içinde verilen ödevlerle (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içinde verilen ödevlerle (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
2- Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selda.kulluk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 15-15;30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Proje Hazırlama 1 16 16
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555555
ÖK.35555555
ÖK.4555555555
ÖK.55555555