DERS ADI

: SAHNE TASARIMINDA İLERİ KURGULAMA PROBLEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5121 SAHNE TASARIMINDA İLERİ KURGULAMA PROBLEMLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SELDA KULLUK YERDELEN

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

XX.yüzyıl tiyatro mekanlarının tiyatro işlev ve yaşantısı ile bağlantısının aktarılarak çağdaş tiyatroda mekan sorunu ve çözümlerinin incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Tasarımı alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri ,beceri ve yaratıcılığını kullanabilmesi
2   Sahne Tasarımındaki hem sanatsal hem de kültürel bilgi birikimini alana ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlarla birleştirebilmesi
3   Sahne Tasarımı alanı dışında farklı disiplinlerle işbirliğinde bulunarak farklı alan bilgilerini mesleğinde kullanabilmesi
4   Sahne Tasarımı alanı ile ilgili konularda analiz/yorum/eleştiri yaparak özgün sanat yapıtı, yöntemi yada tasarımı geliştirebilmesi
5   Bilimsel araştırma yaparak sonuçlarını farklı sunum biçimlerine (makale, tez, bildiri,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XX.Yüzyıl Tiyatro Mekanlarının Tiyatro İşlevi Yönünden İrdelenmesi
2 1917 Devriminden Sonra Sovyet Rusya daki Tiyatro Mekanları - 1917
3 II.Dünya Savaşı sonrası Almanya daki Tiyatro Mekanları -
4 Sovyet Rusya ve Almanya daki Tiyatro Mekanlarının Görsel Sunumu-
5 1951 `de Theatre National Populaire in Kuruluşuyla Fransa da Tiyatro Mekanlarının Değişimi -
6 II.Dünya Savaşı sonrası İngiltere deki Tiyatro Mekanları
7 Vize Sınavı- Ödev Sunumu
8 Fransa ve İngiltere deki Tiyatro Mekanlarının Görsel Sunumu II.Dünya Savaşı Sonrası Amerika da kurulan National Theatre and Academy ve Tiyatro Mekanları -
9 Orta Avrupa da Tiyatro Mekanlarının Tiyatro İşlevi Yönünden İrdelenmesi- Avusturya daki Tiyatro Mekanları
10 Çek Cumhuriyeti ndeki Tiyatro Mekanları
11 Romanya daki Tiyatro Mekanları
12 Polonya daki Tiyatro Mekanları
13 Slovakya daki Tiyatro Mekanları
14 Orta Avrupa da Tiyatro Mekanlarının Görsel Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Gay McAuley ,Space in Performance: Making Meaning in the Theatre, Publication Date: December 8, 2000 | ISBN-10: 047208769X | ISBN-13: 978-0472087693 - The main source
Yardımcı kaynaklar: J.Hilmera-M.Vargha, Beyond Everydayness Theatre Architecture in Central Europe,The National theatre,Praha,2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi haftalık programda belirttiği konularda derste kuramsal bilgilendirme yapar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

iki ödev sunumunun ortalaması alınacaktır. final sınavından da not verilecektir

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içinde verilen ödevlerle (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır-

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

kaynakların okunması ve tartışılması, özellikle yabancı dilden alanla ilgili çevirilerin yapılması,konularla ilgili görsel araştırmasının yapılması ve bilimsel makale üretilmesi yönünde disiplinli çalışma

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selda.kulluk@deu.edu.tr-412948

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba : 13:00- 15:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 0
Örnek olay çalışması 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 3 33
Ödev Hazırlama 1 16 16
Sunum Hazırlama 3 12 36
Kitap Okuma 1 16 16
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55