Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. METE EMİNAĞAOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar Bilimleri Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Web, mobil ve bulut bilişim uygulamalarındaki yazılım güvenliğine ilişkin zayıflıklar, tehditler, açıklar ve bunları giderecek çözümler, yöntemler, uygulamalar, araçlara yönelik kapsamlı kuramsal ve uygulamalı bilgi, becerileri ve deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır. Marka bağımsız çeşitli yazılımlar ve uygulamalara yönelik çeşitli saldırıları önleyecek, belirleyecek ya da düzeltecek çeşitli teknik ve yönetimsel yaklaşımlar ve çözümleri öğrencilerin derinlemesine öğrenmelerini ve bunları iş yaşamında kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Dafydd Stuttard and Marcus Pinto. The Web Application Hacker's Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws, 2nd ed., Wiley Pub., 2011. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|