Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ KADRİYE FİLİZ BALBAL |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar Bilimleri Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin hem teorik hem de uygulamalı olarak yapay zekâ ve yapay öğrenmedeki derin öğrenme ve katmanlı sinir ağları konularını kavramalarını ve uyarlayabilmelerini amaçlamaktadır. İnsanlar ve bilgisayarlardaki öğrenme yöntemlerinin derin hiyerarşik modelleri, çok katmanlı yapay sinir ağları, kısıtlı Boltzmann Makineleri, katmanlı derin Bayes ağları ve bunların örüntü işleme, doğal dil işleme ve tanıma, görüntü algılama, vb. alanlardaki uygulamalarını geliştirebilecek bilgi ve beceriyi öğrencilerin kazanmasını amaçlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Y. Bengio, I. Goodfellow and A. Courville, Deep Learning , MIT Press, 2016. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
kadriyefiliz.balbal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|