Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ÖZLEM ÖTER |
Dersi Alan Birimler |
İş Sağlığı ve Güvenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı MSDS formlarının ve içerisinde yer alan önemli bilgilerin öğrenciler tarafından anlaşılır hale gelmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciye MSDS formlarını hazırlayabilmek için gerekli bilgiyi kazandıracaktır. MSDS formları zararlı kimyasalların nasıl tutulacağı ve kullanılacağı ile ilgili çok önemli bilgiler içeren, bir kimyasal ya da madde veri formudur. Böylece, MSDS formları işyerlerinde çok önemli bir role sahiptir ve insanların hayatlarını ve sağlıklarını korur. Gelişmekte olan ülkelerin çoğunda, kimyasal dağıtan ya da üreten her firma Malzeme güvenlik bilgi formunu hazırlamak ve firma ile çalışan müşterilere ya da iş ortaklarına sunmak zorundadır. Gene bir kimyasal ürünün yurt dışına ihracatında mutlaka MSDS formları istenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
National Code of Practice for the Preparation of Material Safety Data Sheets, second Edition, National Occupational Health and Safety Commission, 2003. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sunumlar ve interaktif öğrenme stratejileri çerçevesinde işlenecektir. Ayrıca bazı seçilen konularda öğrenciler sunum hazırlayacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ozlem.oter@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|