Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. AYŞEGÜL PALA |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kirleticilerin temel prensipleri, pestisidler, petrol ve türevleri, PAH ve PCBler, dioksin türü maddeler, metaller, tuzlar, radyoaktif kirleticiler gibi kirleticilerin sınıflandırılması, kirleticilerin ekosistemlere girmesindeki yöntemler, kirleticilerin uzun aralıklı hareketi ve global transportu, kontamine olmuş ekosistemlerin metaller ve radyoaktif iztopların sonu, bireysel ve ekosistemlerde organik kirleticilerin sonu, toksisite testleri, kirleticilerin biyokimyasal etkileri, kirleticilerin pisikolojik etkileri, kirleticilerin interaktif etkileri, biyomarkerler, biyolojik monitorleme, populasyon dinamiği, kirliliğe direncin değerlendirilmesi, ve komunitelerde ve ekosistemde değişiklikleri kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
D.W.Connel, G.J. Miller, Chemistry and Ecotoxicology of Pollution, JOHN WILEY & SONS, 1984. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesinin sözel sınıf içi sunumları, öğrencilerin proje çalışmaları ve raporları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bir ödev, iki vize ve bir final sınavı yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Vize ve Final sınavına katılım, ödevin zamanında teslimi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders ve sınavlara katılım, ödevin zamanında teslimi. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aysegul.pala@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her Çarşamba 15:00-16:30 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|