Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. LEVENT ÇAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Son 30 yılda, moleküler biyolojideki gelişmeler, rekombinant teknolojilerin biyoteknolojik tekniklerin ilerlemesinde önemli roller oynamalarına izin vermiştir. Bu ders kapsamında, çalışılacak temel konularla başlayan DNA ya giriş ve klonlama ile ilgili giriş, bunları kullanarak gerçekleştirilecek genetik mühendisliği çalışmalara detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Bu tekniklerin, öncelikle bakteri ve daha sonra ökaryotik hücreler olmak üzere proteinlerin amplifikasyon adımlarında nasıl kullanıldığı ele alınacak ve bu yöntemler karşılaştırılarak her biri için güncel örnekler verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Biotechnology: Applying the Genetic Revolution D.P. Clark and N.J. Pazdernik (2008). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30 - 15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|