Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. RAZİYE ÖZTÜRK ÜREK |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Dünya bitki biyokütlesinin yaklaşık üçte birini algler oluşturmaktadır. Son derece zengin karbohidrat, protein, yağ asidi ve pigment içeriğine sahip olan mikroalgler, gıda, farmakoloji ve tıp alanlarında büyük kullanım imkanı bulmaktadırlar. Özelliklede gelişmekte olan ülkelerde besin kaynağı olarak tüketilmesinin yanı sıra değerlendirilir. Biyoteknolojik çalışmalar için bu mikroalglerin ekonomik bir şekilde ve büyük ölçeklerde üretilmesi büyük önem arz etmektedir. Dersin amacı, mikroalglerin biyokimyalarının, üretim aşamalarının ve biyoteknolojik önemlerinin tanıtılmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Becker, E. W. Microalgae Biotechnology and Microbiology Cambridge University Press, 1995. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü e-posta: raziye.urek@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 15.00-16.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|