DERS ADI

: Türkiye Amfibileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5066 Türkiye Amfibileri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÇETİN ILGAZ

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türkiye Amfibileri'nin biyolojileri, sistematikleri, morfolojileri ve ekolojileri hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amfibileri görünüşlerine göre sınıflandırabilir.
2   Türkiye'deki amfibilerin biyoloji, ekoloji ve morfolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
3   Amfibilerin doğadan toplanmalarında dikkat edilecek hususları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amfibilerin ayırt edici özellikleri ve sistematik durumları, tayin anahtarına giriş
2 Amfibilerin farklılıkları ve coğrafi dağılışları, Türkiye'de yaşayan urodela türlerinin incelenmesi
3 Türkiye'de ki türlerin sistematik durumları, Türkiye de yaşayan urodela türlerinin incelenmesi
4 Urodellerin morfolojileri, ekolojileri ve biyolojik özelliklerine giriş, Türkiye de yaşayan urodela türlerinin incelenmesi
5 Urodellerin morfolojileri, ekolojileri ve biyolojik özelliklerine giriş, Türkiye de yaşayan anura türlerinin incelenmesi
6 Türkiye'de ki Triturus türlerinin dağılış, biyotop ve hayat döngülerinin, Türkiye de yaşayan anura türlerinin incelenmesi
7 Anurların morfolojileri, ekolojileri ve biyolojik özelliklerine giriş, Türkiye de yaşayan anura türlerinin incelenmesi
8 Anurların morfolojileri, ekolojileri ve biyolojik özelliklerine giriş, Türkiye de yaşayan anura türlerinin incelenmesi
9 Ara Sınav
10 Anurların morfolojileri, ekolojileri ve biyolojik özelliklerine giriş, amfibi toplama ve koruma yöntemleri
11 Anurların morfolojileri, ekolojileri ve biyolojik özelliklerine giriş, doğadan amfibi örneklerinin toplanması
12 Türlerin coğrafi dağılışları ve Türkiye de ki lokaliteleri, bilimsel materyal olarak örneklerin hazırlanması
13 Amfibilerin toplanması ve hayatta kalmasının sağlanması, doğadan amfibi örneklerinin toplanması
14 Türkiye'deki amfibi türlerinin güncel durumu ve ilgili çalışmalar, bilimsel materyal olarak örneklerin hazırlanması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türkiye Herpetofaunası (Kurbağa ve Sürüngenler), Baran, İ. ve M. K. Atatür, Çevre Bakanlığı yayını, Ankara, 975 7347 37 - X, 214 pp, 1998.
Türkiye Amfibi ve Sürüngenleri, Baran, İ.; Ilgaz, Ç.; Avcı, A.; Kumlutaş, Y. ve Olgun, K. Tübitak Yayınları, Ankara, 204 pp, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 QZ Quiz
3 ODV Ödev/Sunum
4 FN Final
5 BNS BNS VZ* 0.30 + QZ * 0.10 + ODV * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + QZ * 0.10 + ODV * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cetin.ilgaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 4 3 12
Ödev Hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 6 1 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 4 1 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133554545
ÖK.23455454455
ÖK.334555455555