DERS ADI

: Zoogeography

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5068 Zoogeography SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÇETİN ILGAZ

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Zoocoğrafya ile ilgili temel bilgiler, hayvan coğrafyasına giriş, ekolojik faktörlerin hayvan dağılımına etkileri, ekosistemler, hayvanların dağılımını açıklamada kullanılan teoriler, buzullar ve kara köprülerinin oluşumu, hayvanların dağılım şekillerini açıklamak, hayvanat bahçesi bölgeleri ve fauna, hayvan göçleri gibi konuları öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hayvan coğrafyasıyla ilgili terimleri öğrenebilme
2   Ekolojik faktörlerin hayvan yayılışına etkilerini öğrenebilme
3   Ekosistemleri öğrenebilme
4   Hayvan yayılışının açıklanmasında yararlanılan kuramları öğrenebilme
5   Buzullaşma ve kara köprülerinin oluşumu ile ilgili konuyu öğrenebilme
6   Hayvanların yayılış şekillerini öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hayvan coğrafyasına ait terimlerin öğrenilmesi
2 Abiotik Ekolojik faktörlerin hayvan yayılışına etkileri
3 Biyotik Ekolojik faktörlerin hayvan yayılışına etkileri
4 Biyocoğrafik bölgelerden Tundra, Taiga, Silvae, Hylae, ve Hayvanları
5 Biyocoğrafik bölgelerden Sklerea, Bozkır, Çöller ve Hayvanları
6 Biyocoğrafik bölgelerden Litoral, Denizler, İç Sular ve Hayvanları
7 Hayvan yayılışının açıklanmasında yararlanılan kuramlar
8 Buzulların oluşumu ve deniz düzeyinin değişmesi
9 Ara Sınav
10 Kara köprülerinin oluşumu, hayvanların yayılış şekilleri
11 Zoocoğrafik bölgeler 1-Holarktik
12 Zoocoğrafik bölgeler 2-Etiyopya-Orientalis
13 Zoocoğrafik bölgeler 3-Neotropik
14 Zoocoğrafik bölgeler 4-Notogea, Zoocoğrafik bölgeler 5-Antartika, hayvan göçleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirsoy, A. 2002: Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası "Hayvan Coğrafyası", Metaksan, Ankara.
Özkan, M. 2006: Hayvan Coğrafyası. Alfa Aktüel, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cetin.ilgaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 4 3 12
Ödev Hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 6 1 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15543535445
ÖK.2553354553535
ÖK.3553545545555
ÖK.44455453355
ÖK.54553355445
ÖK.6534555455