Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. AYŞEGÜL ALTINÖRS ÇIRAK |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin disiplinler arası bir süreç olan kültürel miras yönetimi nin temel aktör, kavram ve aşamalarını tanıyıp, içerdiği yöntemleri uygulayabilmelerini, tarihsel çevreler için uygun bir yönetim süreci geliştirmelerini ve bu sürecin denetimi ve güncellenmesini gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Culturel Resource Management in Context / Archives and Museum İnformatics: 13: 359-381, 1999/2001, 2001 Kluwer Academic Publishers, Netherlands, Ruthann Knudson, USA. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu dersin amacı öğrencilerin disiplinler arası bir süreç olan kültürel miras yönetimi nin temel aktör, kavram ve aşamalarını tanıyıp, içerdiği yöntemleri uygulayabilmelerini, tarihsel çevreler için uygun bir yönetim süreci geliştirmelerini ve bu sürecin denetimi ve güncellenmesini gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama (Bilgi) ve Ayırt Etme (Kavrama) Uygulama (Uygulama), Ödev Taslağının Sunumu , Tartışma (Analiz), |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aysegul.altinors@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|