Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ŞEBNEM GÖKÇEN |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kültür turizminin tarihi kentlerin ekonomik olarak canlanmalarında yeni olanaklar sağlayan, ancak buna paralel olarak kültürel kaynakları tehdit eden bir büyüme mekanizmasını oluşturduğu noktasından hareketle, kültür turizm temelindeki bilgilendirmeler ışığında alanın koruma ile ilişkisine odaklanmaktadır. Tartışmalar koruma alanının soyut ve somut kaynakları, kültürel miras endüstrisi, yaratıcı endüstri, otantizm, turizm erozyon sürecinindinamikleri ile kültür politikaları üzerinde yürütülecektir. Ders, tarihi koruma ile turizm gelişmeleri arasındaki ilişkileri irdelerken, bakış açısını kentsel planlama kavramları ve stratejileri üzerindeki tartışmalara yönlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Timothy, D.J. & Boyd, S. (2003) Heritage Tourism, Prentice Hall, UK. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bilgilenmek Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sebnem.gokcen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 11:00 - 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|