Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. BURAK KÖSEOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Ulaştırma Sistemleri Mühendisliği Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik ve modern optimizasyon tekniklerini öğretmek; bunları mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisini kazanmak; optimizasyon kuramının önemi, kapsamı, ve günümüzdeki durumu üzerine geniş bir kavrayışı kazanmak. Örneklerle optimizasyon kuramı ve uygulamaları. Modern optimizasyon yöntemlerine giriş. Optimizasyon kavramlarının anlaşılması ve farklı zeki optimizasyon tekniklerinin incelenmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- S.S Rao., Optimization: Theory and Practices, New Age Int. (P) Ltd. Publishers, New Delhi. - Chong, E.K.P.and Zak, S. H.. An Introduction to Optimization, John Wiley & Sons, N.Y. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Optimizasyon teknikleri konularında lisansüstü düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade, yaratıcılık ve girişimcilik becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Tüm öğrencilerin aktif katılımı önemlidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
0232 301 88 19 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hafta İçi: 09.00 - 17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|