Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEHMET ÇAKMAKÇI |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere Nanoteknoloji ile üretimde, Kalite Yönetimi, Üretim Döngüsünde Kalite Çemberi, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite İyileştirme Teknikleri, İstatistiksel Süreç Kontrol (İSK), 6-Sigma Yaklaşımı, Proses Yeterlilik Analizi (PYA), Deneyimsel Tasarım gibi kalite tekniklerini ve yaklaşımlarını uygulama ile birlikte vermektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
KAYNAK KİTAP : Montgomery, Douglas C. Introduction to Statistical Quality Control. John Wiley & Sons, Inc. New Yoruk, USA 1996. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders, anlatımı ve tartışma biçiminde yapılacaktır. Tüm öğrencilerin derslere ve tartışma oturumlarına katılmaları gerekmektedir. Dersin yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin uygulamalar bölümünde ise iki ödev hazırlanacaktır. Ödevlerin ortalaması bir not olarak kabul edilecek, dersin bir ara sınav notuyla birlikte, üç notun ortalaması yıl içi notunu belirleyecektir. Ödev notu ortalamasının % 15'i, yıl içi notunun % 35'i ve yarıyıl sonu sınav notunun % 50'si başarı notunu belirleyecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.cakmakci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|