Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. AYŞEGÜL PALA |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Nano boyuttaki ürünler, içten yanmalı motorlar, jet motorları ve astronomi aletlerinden elektronik ve mikro-elektronik cihazlara kadar birçok sahada yeni ekipmanların geliştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu ürünler artan oranda çeşitli uygulamalarda kullanılmaya devam etmekte ve modern teknolojilerin çoğu bunların varlığına dayanmaktadır. Gelişmiş işlemci teknolojisi kullanılarak üretilen bu ürünler, artan oranda teknolojik bilgi altyapısını oluşturacaktır. Ultra-ince işleme ve üretim teknolojisindeki gelişmeler, yeni üretim teknolojisi için gerekli olacaktır; bu gelişmeler, verimlilik ve güvenilirliği arttırarak pahalı adımları ortadan kaldıracaktır. Bu dersin amacı, mikro ve nano malzeme üretim bilgisinin bir ölçüde benimsenmesini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Principles of Modern Grinding Technology, (2009), W. Brian Rowe, Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, UK. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Practice + Quiz+Midterm Exam |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca 2 quiz yapılacak ve ggerektiğinde ödev verilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tüm sınavlar ve ödevler öğrenim cıktıları 1-5 e göre değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse % 70 devam zorunuluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ofis tel: 301 1901 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|