Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ŞENOL ALPAT |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Biyosorpsiyon sulu çözeltilerden organik. Metalik elementler özelliklede ağır metallerin uzaklaştırılması için etkili bir teknolojidir. Kimyasal çöktürme, buharlaştırma, elektroplating, adsorpsiyon ve iyon değişimi gibi iz kirleticilerin uzaklaştırılması için karşılaştırıldığında, biyosorpsiyon yüksek verim ve ekonomik biyosorbentler nedeniyle düşük maliyet gibi avantajlara sahiptir. Günümüzde, biyomateryallerin geniş bir dizisi, alg, fungi, maya, aktif çamur, aerobik granuller vs içeren biyosorbent olarak test edilmektedir. Bu biyosorbentler arasında aerobik granuller diğer biyofloklardan daha kompakt bir mikrobiyal yapıya sahiptir bu yüzden biyosorpsiyonun ön arıtma işlemlerinde daha kolaylıkla kullanılmaktadır. Biyosorpsiyon, adsorbiyon reaksiyonu, hücre yüzeyindeki fonksiyonel gruplarla iyon değişim reaksiyonu ve ekstra sellüler polimerik maddelerle yüzey kompleksleşme reaksiyon mekanizmaları gibi oldukça karmaşık mekanizmaları içerir. Şimdiye kadar, araştırmalarda biyosorpsiyon mekanizmasının daha iyi anlaşılmasına ve endüstriyel atık suların arıtılmasına yoğunlaşmıştır. Laboratuardaki pilot ve tam ölçekli uygulamalar biyosorpsiyon teknolojisinin temel araştırmalarını oluşturmaktadır. Bu dersin amacı biyosorpsiyonun temel ve ana uygulamaları için gerekli temel bilgileri öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Volesky, B., Sorption and Biosorption, Montreal, Canada, 2004. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Kimya Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30 - 15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|