Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MÜNİRE NALAN DEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Affinite kromatografisinin temelleri, farklı sistemlerde kullanılan immolize affinite ligandları, bu ligandların nasıl uygulandıkları, matriks seçimi, matriks-aktivasyon yöntemleri, ligand immobilizasyonu gibi konular ele alınarak peptidler, proteinler, antikorlar, enzimler, nükleik asitler ve diğer pek çok affinite ligandlarının immobilizasyonları örneklendirilecek ve affinite sistemlerinin amaca bağımlı uygulama alanlarına yer verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Hermanson, G. T., Mallia A. K. & Smith, P. K., Immobilized Affinity Ligand Techniques, Academic Press, 1992. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1.Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30-15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|