DERS ADI

: Biyolojik Atık Arıtma Sistemlerinin Matematiksel Modellenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ENV 5022 Biyolojik Atık Arıtma Sistemlerinin Matematiksel Modellenmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERKAN EKER

Dersi Alan Birimler

Çevre Bilimleri Yüksek Lisans
Çevre Teknolojisi Doktora (İngilizce)
Çevre Teknolojisi Yüksek Lisans
Çevre Mühendisliği Yüksek Lisans (İngilizce)
Çevre Mühendisliği Doktora (İngilizce)
Çevre Bilimleri Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders, aktif çamur sistemlerindeki matematiksel modeller, bu modellerin yapısı ve kullanımını konusunda detaylı bilgi sağlamaktadır. Bu modeller tesis tasarımı ve optimizasyonunda kullanılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aktif çamur süreçleri teorisi hakkında ayrıntılı bilgi tanımlayabilme
2   Aktif çamur sistemlerinin stokiyometrisi ve kinetiklerini tanımlayabilme
3   Temel bilim ve Çevre Mühendisliği ilkelerini ilişkilendirebilme
4   Aktif çamur modellerini tanımlayabilme
5   Aktif çamur modellerini kullanarak aktif çamur sürecini tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Aktif çamur sürecinin tanımlanması Aktif çamur stokiyometrisi ve kinetik, substrat giderimi ve kinetik, mikrobiyal büyüme
2 Aktif çamur sürecinin tanımlanması Aktif çamur stokiyometrisi ve kinetik, substrat giderimi ve kinetik, mikrobiyal büyüme
3 Matematiksel modelleme teknikleri, duyarlılık analizi,modelin kalibrasyonu ve validasyonu
4 Matematiksel modelleme teknikleri, modelin kalibrasyonu ve validasyonu
5 Aktif çamur model ASM1
6 Aktif çamur model ASM1
7 Aktif çamur model ASM2
8 Aktif çamur model ASM2
9 Aktif çamur model ASM2d
10 Aktif çamur model ASM2d
11 Ara sınav
12 Aktif çamur model ASM3
13 Aktif çamur model ASM3
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Activated Sludge Models ASM1 ASM2 ASM2d ASM3
M.Henze W.Gujer T. Mino M.van Loosdercht
Published by IWA publishing in its scientific and technical report series 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. öğrenme çıktısı ödev ve sınavlar ile ölçülür
2. öğrenme çıktısı ödev ve sınavlar ile ölçülür
3. öğrenme çıktısı ödev ve sınavlar ile ölçülür
4. öğrenme çıktısı ödev ve sınavlar ile ölçülür
5. öğrenme çıktısı ödev ve sınavlar ile ölçülür

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Serkan EKER
serkan.eker@eu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Gün boyunca görüşme yapılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Ödev Hazırlama 5 7 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.111111
ÖK.21111
ÖK.3111
ÖK.41111111
ÖK.5111111