DERS ADI

: CBS Algoritmaları ve Veri Yapıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 6018 CBS Algoritmaları ve Veri Yapıları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP ALP KUT

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Son yirmi beş yıl içinde bir çok insan coğrafi organize ve entegre veri faydalarının farkına varmıştır. Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) kullanım alanları son derece geniştir.Farklı toplum ihtiyaçlarını karşılamak için, birçok CBS yazılım geliştiricisi bir araya gelerek programlama yeteneği olan, genel çok amaçlı bir yazılım paketi geliştirme stratejisini benimsediler.Bu CBS yazılım geliştiriciler sağlam ve güvenilir ürünler üzerine konsantre olmalarını sağlar. Özel amaçlı, son kullanıcı uygulamaları geliştirme görevi genellikle uygulama geliştiricilerin ana alanı olarak görülmektedir.Bu uygulama geliştiricileri, temel yazılım geliştiricisi örgütü, kullanıcı örgütü veya bazı bağımsız kuruluşa ait olabilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ArcGIS in temel fonksiyonları
2   Visual Basic Programlama Uygulamaları
3   ArcGIS in düzenlenmesi
4   ArcObject Obje modellemesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Birincil kaynaktan veri yakalama
2 İkincil kaynaktan veri yakalama
3 Jeodezi tarihi
4 Harita projeksiyonları
5 Koordinat sistemleri
6 Ölçekler, birimler ve dönüşümleri
7 veri formatları
8 Data Qua
9 Arasınav
10 CBS için Veritabanı Yönetimi
11 CBS Yazılımı
12 ArcGIS in düzenlenmesi
13 CBS Proje Planlama
14 Veri analiz

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bell D, Morrey I and Pugh J (1992) Software engineering: a programming approach. 2nd edn.
Prenctice-Hall, New York
2. Chen P P (1976) The entity-relationship model: towards a unified view of data. ACM Transactions on
Database Systems 1(1): 9-35
3. Rumbaugh J, Blaha M, Premerlani W, Eddy F, Lorensen W (1991) Object oriented modelling and
design Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall
4. ESRI (1994) Paper Prototyping AM/M/GIS. Applications: quality/schedule trade-offs ESRI White
Paper ESRI, Redlands

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 PRJ PROJE
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.40 + PRJ * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Lectures 14 2 28
Preparations before/after weekly lectures 14 5 70
Preparation for midterm exam 1 15 15
Preparing assignments 5 5 25
Preparing presentations 2 10 20
Design Project 1 25 25
Midterm 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13224224242443
ÖK.23343443424224
ÖK.32434244223422
ÖK.43424332342433