DERS ADI

: Radar Uzaktan Algılama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 6013 Radar Uzaktan Algılama SEÇMELİ 1 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ATİLLA HÜSNÜ ERONAT

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Radar, dünya bilimi uygulamalarında en önemli algılama araçlarından bir tanesidir. Aktif olarak çalışan radar sistemleri her türlü hava koşulunda veri alabilmektedirler. Radarlı uzaktan algılama sistemleri uygulamaları sayısal yükseklik modellemesinden dünya yüzeyi deformasyonlarına kadar çeşitlendirilebilir. Bu ders radar ilkeleri ve yükseklik modeli üretimi, arazi örtüsü haritalama vb gibi uygulamaları sunacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, radar görüntüsünün fiziksel ve matematiksel modelleri arasında ilişki kurabileceklerdir.
2   Öğrenciler, ham radar görüntüsünü yorumlayabileceklerdir.
3   Öğrenciler SAR görüntülerini inceleyecekler ve görüntü üzerindeki saçakları yorumlayabileceklerdir.
4   Öğrenciler uygulamadaki farklı örnekleri ayırt edebilecektir: deniz ve buz ölçümleri için tek çekim aralığı ölçümleri, alan incelemesi için bir alan üzerine radar yankıları gönderilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Radar İlkeleri, Kısa Tarihçe
2 Radar görüntülerinin alınması Radar denklemi, Radar sinyal işleme
3 Aralık işleme
4 Azimut işleme
5 Polarimetri
6 Yapay açıklık tekniği
7 Kalıcı saçıcı tekniği
8 Havadan ve uzaydan enstrümantasyon
9 Ara Sınav
10 Arazi kullanımı ve arazi örtüsü haritalama
11 Tarım ve ormancılık uygulamaları
12 Yüzey topografya ölçümü (DEM)
13 yüzey deformasyonu
14 Atmosferik uygulamalar Radar ile deniz ve buz uzaktan algılama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Curlander, JC and McDonough, RM, Synthetic Aperture Radar: Systems and Signal Processing, Wiley, 1991.
Henderson, FM, Anthony, JL, Principles and Applications of Imaging Radar, John Wiley &Sons, 1998.
Hannsen, RF, Radar Interferometry - Data Interpretation and Error Analysis, Kluwer, 2001.
Hein, A., Processing of SAR Data: Fundamentals, Signal Processing, Interferometry, Springer, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere her hafta okuma ödevleri verilecektir. Ders, her hafta işlenecek konunun temellerinin anlatılmasıyla başlayacaktır. Öğrenciler her hafta konuyu öğretim elemanının desteğiyle grup olarak tartışacaklardır. Öğrenciler laboratuvar ortamında problemleri bireysel ve/veya grup olarak çözeceklerdir. Öğrenciler raporlar yazacak ve bunları sözlü olarak sunacaklardır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

-Alan araştırması raporları
-Laboratuvar raporları
-Proje raporları
-Sözlü sunumlar
-Yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Kitap Okuma 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134445233333
ÖK.243554324443
ÖK.344333542243
ÖK.445555522244