Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ATİLLA HÜSNÜ ERONAT |
Dersi Alan Birimler |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Radar, dünya bilimi uygulamalarında en önemli algılama araçlarından bir tanesidir. Aktif olarak çalışan radar sistemleri her türlü hava koşulunda veri alabilmektedirler. Radarlı uzaktan algılama sistemleri uygulamaları sayısal yükseklik modellemesinden dünya yüzeyi deformasyonlarına kadar çeşitlendirilebilir. Bu ders radar ilkeleri ve yükseklik modeli üretimi, arazi örtüsü haritalama vb gibi uygulamaları sunacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Curlander, JC and McDonough, RM, Synthetic Aperture Radar: Systems and Signal Processing, Wiley, 1991. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrencilere her hafta okuma ödevleri verilecektir. Ders, her hafta işlenecek konunun temellerinin anlatılmasıyla başlayacaktır. Öğrenciler her hafta konuyu öğretim elemanının desteğiyle grup olarak tartışacaklardır. Öğrenciler laboratuvar ortamında problemleri bireysel ve/veya grup olarak çözeceklerdir. Öğrenciler raporlar yazacak ve bunları sözlü olarak sunacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
-Alan araştırması raporları |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|