DERS ADI

: Jeotermal Uygulamalarda Malzeme Seçimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5013 Jeotermal Uygulamalarda Malzeme Seçimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin amacı, jeotermal uygulamaları göz önüne alarak, mühendislik malzemelerinin yapıları, özellikleri ve davranışlarını tanıtmak ve malzemelerin jeotermal uygulamalardaki davranışlarının, malzeme seçimiyle ilişkili olduğunun fark edebilmesini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mühendislik malzemelerinin içyapıları ile fiziksel ve kimyasal özellikleri arasındaki farklılıkları açıklayabilmek,
2   Mühendislik malzemelerinin jeotermal uygulamalardaki davranışlarını ifade edebilmek,
3   Jeotermal uygulamalarda gözlenen malzeme hasarlarının nedenlerini belirleyebilmek,
4   Jeotermal uygulamalara uygun malzeme seçimi yapabilmek,
5   Mühendislik malzemelerinin jeotermal uygulamalardaki kullanımıyla ilgili olarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Isı ve enerji üretim ve kullanım sistemlerinin tanıtımı
2 Isı ve enerji üretim ve kullanım sistemlerinde malzeme sorunları
3 Mühendislik malzemeleri ve yapılarının incelenmesi
4 Metalik malzemelerin fiziksel (mekanik, termal) özellikleri
5 Seramik malzemelerin fiziksel özellikleri
6 Kompozit malzemelerin fiziksel özellikleri
7 Mühendislik malzemelerinin kimyasal özellikleri
8 Mühendislik malzemelerinin korozyon davranışlarının incelenmesi
9 Malzeme hasarlarının incelenmesi ve analizi amacıyla kullanılan cihazlarını tanıtımı
10 Jeotermal sistemlerde malzeme hasarlarına örnekler 1
11 Jeotermal sistemlerde malzeme hasarlarına örnekler 2
12 Jeotermal sistemler için malzeme seçimi
13 Öğrenci sunumları 1
14 Öğrenci sunumları 2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1.Materials Science and Engineering¸ An Introduction,
5-8.baskılar, W.D. Callister, John Wiley and Sons, ISBN 0471736961

2. Ceramic Cutting Tools, Materials, Development and Performance,
E.Dow Whitney, Ed., Noyes Publishing,New Jersey, USA, 1994.

Referanslar:
1. ASM Handbook on Corrosion, vol. 13, ASM INTERNATIONAL, 1987.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatım + Ödev + Sunum + Final sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme yöntemlerinde "Termpaper" olarak gösterilen çalışma, dönem içinde öğrencilerin yaptıkları ödevleri kapsamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Ödev % 25 ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 5
Sunum % 25 ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5
Final Sınavı % 50 ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.onay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 - 16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Sunumlar 2 3 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 7 6 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1544
ÖK.25344
ÖK.354
ÖK.44344
ÖK.54