DERS ADI

: Jeotermal Kaynaklar ve Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5002 Jeotermal Kaynaklar ve Kullanımı ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLTEKİN TARCAN

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Jeotermal kaynakların Türkiyedeki dağılımı, olası potansiyeli ve başta Türkiye uygulamaları olmak üzere dünyadaki ilginç uygulamaların incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeotermal kaynakları tanımlayabilme
2   Jeotermal kaynakların oluşumunu açıklayabilme
3   Jeotermal kaynakların dünyada ve Türkiye'deki dağılımını açıklayabilme
4   Jeotermal kaynakların potansiyali hakkında fikir yürütebilme
5   Jeotermal kaynakların kullanımı hakkında yorum yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeotermal enerjinin doğası
2 Enerji türleri ve Jeotermal Enerji
3 Jeotermal kaynakların dünyadaki yeri, dağılımı ve potansiyeli
4 Türkiye'de jeotermal kaynaklar ve toplam potansiyel
5 Jeotermal sistemlerin oluşum modelleri
6 Jeotermal sistemlerin öğeleri ve sınıflandırılması
7 Ara Sınav
8 Jeotermal sistem araştırma yöntemleri
9 Bölgesel Isıtmacılıkta kullanım
10 Elektrik üretiminde jeotermal enerji kullanımı
11 CO2 üretimi ve jeotermal enerji
12 Seracılık ve jeotermal enerji
13 Balneoterapi ve jeotermal enerji
14 Proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Arnórsson, S., 2000, Isotopic and chemical techniques in geothermal exploration,
development and use. IAEA, Austria, 351pp.
2-Bjarnason, J.O., 1994, The speciation program WATCH, version 2.1. Orkustofnun,
Reykjavik. 7pp.
3-Calmbach, L., 1995, Hydrowin-95 Computer Programme, Version 3.0 Institut de
Minéralogie BFSH2 1015 Lausanne.
4-Calmbach, L., 1997, AquaChem Computer Code.
5-Lund, J.W., Lienau, P.J., Lunis, B.C., 1998. Geothermal district use engineering and design guidebook. Geo heat center, Oregon Institute of Technology, Klamath Falls, Oregon.
6-Şahinci, A., 1991a, Doğal Suların Jeokimyası. Reform Matbaası, Beyler-İzmir, 548 s.
7-Şahinci, A., 1991b, Jeotermal Sistemler ve Jeokimyasal Özellikleri. Reform Matbaası.
No.37/4 Beyler-İzmir, 247 s.
8-Tarcan, G., 2003, "Jeotermal Su Kimyası", "Jeotermalde Yerbilimsel Uygulamalar",İbrahim Akkuş, Tuncer Eşder, Nilgün Güleç, Halim Mutlu, Ali Koçak, Mahmut Parlaktuna, Şakir Şimşek, Ethem Tan,, Yayın No:306,DEÜ Müh. Fak. Matbaası Bornova-İzmir, Syf.198-248, Bilimsel kitap-Kitap içi bölüm.
9-Tarcan, G., Özen, T., Gemici, Ü., Çolak, M., Karamanderesi, İ.H., 2012, Büyük Menderes grabeni jeotermal alanlarındaki kabuklaşma problemleri üzerine hidrojeolojik mineralojik ve jeokimyasal incelemeler, TÜBİTAK PROJESİ.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım, uygulama, problem çözme, sunum ve teknik gezi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 JUR 1 JÜRİ 1
2 JUR JÜRİ
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU JUR 1* 0.40 + JUR * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta : gultekin.tarcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 15 15
Teknik Gezi 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 5 5
Tasarım Projesi 1 30 30
Kitap Okuma 1 35 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
Proje sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.153554
ÖK.25354544
ÖK.35545544
ÖK.45544545
ÖK.555545545