Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HAYAT ZENGİN ÇELİK |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, endüstri devrimi öncesi ve sonrası toplumsal yapılanmaların temel karakteristik ve farklılıklarının tanımlanarak; bu farklı yapıların üzerinde geliştiği en etkin araçlardan biri olarak kent yapısının betimlenmesidir. Mekandan hareketle toplum, toplumsallaşma, politik ve kültürel duruş okumalarının açıklayacağı ders kapsamında, küreselleşme ile değişen mekansal ve toplumsal yapılanmalara odaklanılacak ve mekan, toplum ve kimlik ilişkisi tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Benko, G. 'Modernity, Postmodernity and Social Sciences', in Benko, G., U. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders yüzyüze ve sınıf ortamında sunumlar üzerinden işlenerek öğretilecektir. Öğrenciler dersi aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Ayrıca derse katılım, tartışma, soru-cevap biçiminde etkileşimsel bir ortam ile sağlanacaktır. Öğrencilere 4.hafta ödev konuları verilecek ve verilen konuda bir ödev hazırlamaları istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlayabilme, betimleyebilme, açıklayabilme ödev ile, sorgulayabilme ve tartışabilme |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders, okuma listesi üzerinden dersler ve tartışmalar yoluyla verilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hayat.zengin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba:13.00-14.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|