Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HAYAT ZENGİN ÇELİK |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders planlama ve eylemi tanımlamayı, eylem oryantasyonlu planlama yaklaşımlarını sunmayı, eylem planlaması sürecini kavratmayı, örnek bir pratik olarak Türk planlama sisteminin yorumlanmasını, stratejik seçme ve eylem arasındaki ilişkilerin analizini, eylem oryantasyonlu planlama için olması gereken bir çerçeve önermeyi ve mevcut olan çerçeveyi revize etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders konferanslar biçiminde yürütülecektir. Öğrenciler konuları dertse devam ederek ve konferansları dinleyerek öğreneceklerdir. Öğrencilere 7. Haftada ödevleri verilecek ve kendilerinden verilen konularda ödevlerini hazırlamaları istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Ara Sınav ile Ölçülecektir |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Ara Sınav ile Ölçülecektir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders okuma listesi üzerinden yürütülecek konferanslar ve tartışmalar yoluyla verilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sezai.goksu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.30-12.00; Çarşamba 15.00-17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|