DERS ADI

: Balık Fizyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CDK 6030 Balık Fizyolojisi SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL

Dersi Alan Birimler

Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, balıkların yaşadıkları farklı ekololojik koşullara sahip habitatlara adaptasyonlarını sağlayan biyolojik mekanizmalar ile sahip oldukları anatomik ve fizyolojik özelliklerin diğer omurgalılarla kıyaslanması üzerine odaklanmıştır. Amacı, deniz biyolojisi, deniz ekolojisi, balıkçılık ve akvakültür alanlarında çalışma yapmak isteyen yüksek lisans ve/veya doktora öğrencilerine temel kavram ve bilgiler edinmelerini sağlamaktıtr.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareket ve enerjetik
2   Gaz alışverişi ve kardiovaskuler fizyoloji
3   Homeostasis
4   Nörofizyoloji ve nöroendokrin kontrol

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareket ve enerjetik: Yüzme ve yüzerlik
2 Hareket ve enerjetik: Beslenme ve sindirim
3 Hareket ve enerjetik: Büyüme ve metabolizma I
4 Hareket ve enerjetik: Büyüme ve metabolizma II
5 Sunum I
6 Gaz alışverisi ve Kardiovasküler fizyoloji: Gaz alışverisi
7 Gaz alışverisi ve Kardiovasküler fizyoloji: Kardiovasküler sistem
8 Homeostasis: Ozmotik ve iyonik regulasyon
9 Homeostasis: Asit-baz regulasyonu
10 Homeostasis: Nitrojen ekskresyonu ve Metabolisma, ve Bağışıklık
11 Sunum II
12 Nörofizyoloji ve Nöroendokrin Kontroller: Merkezi Sinir Sistemi
13 Nörofizyoloji ve Nöroendokrin Kontroller: Duyu Sistemleri
14 Nörofizyoloji ve Nöroendokrin Kontroller: Endokrinolji ve üreme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Evans, D.H. (ed) (1998). The Physiology of Fishes, 2nd Edition, CRC Press, 519p.
Schmidt-Nielsen, K. (1983) Animal Physiology: Adaptation and Environment, 3rd Edition, Cambridge University Press, 619p.
Eckert, R., Randall, D. and G. Augustine (1988). Animal Physiology: Mechanisms and Adaptations, 3rd Edition, W. H. Freeman and Company, 683p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders genel olarak teorik anlatım ve öğrenciler tarafından verilen iki konu hakında hazırlanaacak iki ayrı sunum çerçevesinde yürütülmektedir. Dersler, balıklarla diğer sucul canlıların fizyolojilerinin karşılaştırmalı anlatımı yaklaşımı ile sunulmaktadır. Öğrenciler tarafından hazırlanacak sunumlar, ilgili konularda son on yıl içerisinde yayınlanan bilimsel makalelerde yapılan tartışmaları içermke zorundadır. .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN 1 SUNUM 1
2 SUN 2 SUNUM 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 12 3 36
Sunumlar 2 3 6
Sunumların hazırlanması 2 24 48
DErs öncesi ve sonrası okuma 12 3 36
Final Sınavı hazırlığı 1 36 36
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1443333
ÖK.2443333
ÖK.3443333
ÖK.4443333