DERS ADI

: Türkiye Denizleri Ekolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CDK 5006 Türkiye Denizleri Ekolojisi SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL

Dersi Alan Birimler

Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders teorik konuların işlenmesi ve oğrencilerin dönem içerisinde hazirlayacagi iki sunum temelinde hazırlanmıştır. Sunumlar son yirmi yıl içerisinde yayınlanan literatürden yararlanılarak hazirlanacaktir. Dersin ana amacı, oğrencilere Türkiye denizlerinin oşinografik özellikleri ve bunların hakim ekolojik koşullar üzerindeki rollerini hakkında bilgi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye denizleri ve barındırdığı canlılar
2   Türkiye denizlerinde yaşamın yapısı
3   Türkiye denizleri ekosistemlerinin işlevleri
4   Türkiye denizleri ekolojisi üzerine karşılaştırmalı saptamalar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye denizleri ve barındırdığı canlılar: Su kütleleri ve akıntı düzenleri I
2 Türkiye denizleri ve barındırdığı canlılar: Su kütleleri ve akıntı düzenleri II
3 Türkiye denizleri ve barındırdığı canlılar: Fauna ve Flora I
4 Türkiye denizleri ve barındırdığı canlılar: Fauna ve Flora II
5 Sunum I
6 Türkiye denizlerinde yaşamın yapısı: Pelajik Sistem I
7 Türkiye denizlerinde yaşamın yapısı: Pelajik Sistem II
8 Türkiye denizlerinde yaşamın yapısı: Bentik Sistem I
9 Türkiye denizlerinde yaşamın yapısı: Bentik Sistem II
10 Sunum II
11 Türkiye denizlerindeki ekosistemlerin işlevleri: Besin tuzu döngüleri
12 Türkiye denizlerindeki ekosistemlerin işlevleri: Birincil ve İkincil Üretim
13 Türkiye denizlerindeki ekosistemlerin işlevleri: Bentik üretim
14 Türkiye denizlerindeki ekosistemlerin işlevleri: Balıklar ve besin zincirleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cushing, D.H. and J.J. Walsh (Eds), (1976). The Ecology of the Seas, Blackwell Scientific Publications, London, 467p.
Bingel, F., Özsoy, E. and Ü. Ünlüata (1993). A Review of the state of fisheries and the environment of the Northeastern Mediterranean (Northern Levantine Basin), FAO GFCM, Studies and Reviews 65, Rome, 74p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders karşılaştırmalı bir yaklaşımla temel deniz ekolojisi ve Türkiye denizlerinin ekoloijk özelliklerinin değerlendirilmesi temelinde düzenlenmiştir. Öğrenciler dersin özü ile ilgili seçilemiş konular hakkında iki sunum hazırlarayak sunacaklardır. . Her sunum sınıfta tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN 1 SUNUM 1
2 SUN 2 SUNUM 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kemal Can Bizsel
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
Bakü Bulvarı No: 100, İnciraltı, Balçova 35340, İZMİR
can.bizsel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 12 3 36
Ders oncesi/sonrası hazırlık 12 6 72
Sunumların hazırlanması 2 30 60
Final sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1442333
ÖK.2442333
ÖK.3442333
ÖK.4442333