Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. GÜZEL YÜCEL GİER |
Dersi Alan Birimler |
Canlı Deniz Kaynakları Doktora |
Dersin Amacı |
Balık ve diğer su ürünlerinin dünya gıda ihtiyacını karşılamasında çok önemli bir yeri vardır. Bu ihtiyacı sadece avcılık yöntemi ile sağlamak mümkün olmamaktadır. Akuakültür artan dünya nüfusunun gıda güvenliğini sağlamada önemli bir çözüm yolu olarak gözükmektedir. Akuakültür teknoloji dersi bu konudaki gelişmeleri teknik, tür çeşitliliği, üretim sistemleri, çevre ilişkisi ve yönetim başlıkları altında vermeyi amaçlamıştır. Dersin kapsamında küçük ölçekli çiftliklerden daha büyük ölçekli çiftliklere uzanan üretim modellerinin avantajları ve dezavantajları incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Aquaculture Production Systems Edited by James H.Tidwell. Wiley-Blackwell,2012. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konular kısa sunumlarla ve tartışma ile aktif katılımlı şekilde işlenecektir. Çiftlik ziyareti yapılarak farklı uygulamalar konusunda bilgi sahibi olacaktır. Öğrencilerin derslere düzenli bir şekilde devam etmeleri derslerde kendi sunumlarını hazırlamaları beklenmektedir. Değerlendirmelerde bu hazırlıklar dikkate alınmaktadır. Ara sınav ve yıl sonu sınavları da değerlendirmeleri belirtilmiştir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca iki sınav gerçekleştirilicektir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr.Güzel YÜCEL GIER |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı mesai saatleri içinde. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|