Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. UĞUR MALAYOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Triboloji Dersinin genel amacı, öğrencilere Triboloji (sürtünme, yağlama ve aşınma) ile ilgili genel ve faydalı temel kavram ve ilkeler öğretmektir. Tribolojinin çok büyük ve çok disiplinli bir alanında olduğu kabul edilmektedir. Triboloji Dersin özellikle sürütünme ve aşınmaya karşı kullanılacak malzeme seçimi üzerine odaklanmıştır. Ders temel ilkeler üzerinde durmakta ve öğrencilere verilecek ders notlarları ve referanslar geniş bir yelpazede triboloji ile ilgili endüstriyel mühendislik problemlerini incelemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Principles and Application of Tribology, Bharat Bhushan, Jhon Wilwy& Sons, Inc.,1999 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, ödev, vize sınavları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Vize be sınav sorularının, program çıktılarının hangisine (hangilerine) karşılık geldiği sınav kağıdında belirtilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav ve raporlar dersin öğrenim cıktılarına göre belirlenecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse en az %70 devam sarttır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-posta: ugur.malayoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi: 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|