Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. LEVENT MALGACA |
Dersi Alan Birimler |
Enerji Doktora |
Dersin Amacı |
Pnömatik sistemler endüstri süreçlerinde ve otomasyon uygulamalarında yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Pnömatik sistemler ekonomik, temiz, güvenli ve basit yapılı olmaları sebebiyle sıkıştırılmış hava ile güç iletimini cazip hale getirmektedir. Havanın atmosferde bol miktarda bulunması ve elde ediliş maliyetinin düşük olması avantajlarındandır. Bu dersin amacı pnömatik iletim sistemleri, dizaynı ve uygulanışı hakkında bilgi vermektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
D. Mills,2004, Pneumatic Conveying Design Guide, Elsevier Butterworth-Heinemann, ISBN 0 7506 5471 6. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders öğretim üyesi sunumları ve tartışma formatında öğretilmektedir. Bütün öğrencilerin ders ve seminer saatlerine ve tartışma oturumlarına katılımı beklenmektedir. Ders notlarının yanı sıra, o hafta için belirlenen grupların hazırladığı ve tartışama oturumu açılmak için sunulan grup sunumları yapılacaktır. Ayrıca Öğrenciler ödev, haftalık rapor ve dönemlik rapor hazırlayacaktırlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ismail.tavman@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 9:00-11:0 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|