Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEHMET MURAT TOPAÇ |
Dersi Alan Birimler |
Konstrüksiyon ve İmalat Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, kara taşıtlarının sınıflandırması ile kinematik ve yapısal optimizasyon yöntemleri tanıtılacaktır. Ek olarak, şasi ve karoserinin yapısal tasarım esasları, taşıt gövdesinin düşey dinamiği, taşıt yaylarının ve amortisörün tasarım esasları, konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan süspansiyon ve direksiyon sistemlerinin kinematik ve yapısal tasarımı, çok akstan yönlendirme, gibi konularda temel ve ileri düzey bilgi verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Happian-Smith J (Ed.). An Introduction to Modern Vehicle Design, Butterworth-Heinemann, 2001. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tekerlekli kara taşıtlarının yürür aksamının tasarım ve optimizasyon esaslarını içeren dersler, öğrencilere sunum yardımıyla aktarılmaktadır. Ayrıca sınavlardan bir hafta önceki derslerde sayısal problem çözümü yapılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ders kapsamında açıklanan teorik tasarım esasları, iki ara sınav ve bir final sınavı ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerden derslere aktif katılım göstermeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-posta: murat.topac@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|