Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ABDULLAH SEYRANKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Cevher Hazırlama Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı söz konusu hidrometalurjik proseslerin karakteristik özelliklerinin belirtilmesi ve birbirini takip eden ilgili proseslerin (liç, saflaştırma/konsantrasyon işlemleri, çöktürme işlemleri, iyon değişim işlemleri, kristalizasyon, elektroliz vb.) açıklanmasıdır. Ayrıca, öğrencilere farklı tipteki cevher/konsantre/atıklardan metal üretimine yönelik hidrometalurjik prosesleri içeren endüstriyel akım şemalarını anlama, analiz etme ve geliştirme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Weiss, N.L. (editor-in-Chief) (1985). SME Mineral Processing Handbook, Society of Mining Engineers of the American Institute of Mining, Metallurgical and Petroleum Engineers, Inc. New York. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü sunum ve görsel anlatım; Laboratuvar uygulamaları; Rapor/Ödev hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-6: Ara Sınav, Ödev ve Sunumlarla değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Abdullah SEYRANKAYA: a.seyrankaya@deu.edu.tr Tel: +90 232 301 75 19 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|